Γρήγορη Ιστοσελίδα, Καλύτερο SEO – Κερδίστε χρήστες και ανεβείτε στις αναζητήσεις

5 min read

Η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας είναι το Α και το Ω! Πρόκειται για έναν από τους πιο κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία των χρηστών. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα προσφέρει μια θετική εμπειρία στους χρήστες, τους κρατάει περισσότερη ώρα μέσα και αυξάνει τις πιθανότητες μετατροπών.

Από την άλλη μεριά μια αργή ιστοσελίδα, προκαλεί δυσαρέσκεια τους χρήστες, πολλοί από τους οποίους θα επιλέξουν να την κλείσουν χωρίς να προχωρήσουν σε κάποια αγορά, η σε περαιτέρω πλοήγηση.

Φυσικά, η ταχύτητα της ιστοσελίδας δεν λαμβάνεται υπόψην μόνο από τους χρήστες, αλλά και από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, αποτελώντας με τον τρόπο αυτό ένα βασικό στοιχείο του SEO.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η ταχύτητα για το SEO;

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν ως παράγοντα κατάταξης την ταχύτητα μιας ιστοσελίδας, ειδικά όταν η αναζήτηση γίνεται από κινητό. Έτσι, μια ιστοσελίδα που ανταποκρίνεται και φορτώνει γρήγορα γίνεται πιο “αγαπητή” από τις μηχανές αναζήτησης και τοποθετείται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERP).

Βοηθώντας την ιστοσελίδα σου να εμφανίζεται οργανικά πιο υψηλά στις μηχανές αναζήτησης, μειώνεται παράλληλα το κόστος των διαφημίσεων, εξοικονομώντας σας μακροπρόθεσμα χρήματα. Επίσης οι φιλικοί προς το SEO ιστότοποι έχουν τη δυνατότητα να κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και να οδηγούν σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Η σημασία της ταχύτητας στην εμπειρία του χρήστη (User Experience-UX)

Η ταχύτητα της ιστοσελίδας παίζει καθοριστικό ρόλο στο πόσο θα πλοηγηθεί ο χρήστης στην ιστοσελίδα μας, πόσο χρόνο θα κάτσει και αν τελικά θα προχωρήσει σε κάποια αγορά, ή αν θα επιτευχθεί η οποιαδήποτε μετατροπή.

Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως σύμφωνα με έρευνα, ο μέσος χρήστης του διαδικτύου αντιλαμβάνεται τους χρόνους φόρτωσης ως 15% πιο αργούς από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αργότερα, όταν ανακαλεί την εμπειρία του, θυμάται ότι οι χρόνοι φόρτωσης είναι 35% πιο αργοί και ο μέσος άνθρωπος πιστεύει ότι ξοδεύει 9 λεπτά την ημέρα περιμένοντας αργούς ιστότοπους. Αυτό μεταφράζεται σε δύο ολόκληρες ημέρες κάθε χρόνο.

Επομένως, καθώς για όλους μας, στη γρήγορη καθημερινότητα όπου ζούμε ο χρόνος είναι χρήμα, η ταχύτητα της ιστοσελίδας μας δεν έχει να κάνει μόνο το πόσο φιλικοί είμαστε στις μηχανές αναζήτησης, αλλά και στους ίδιους τους χρήστες.

Πώς μετράμε την ταχύτητα στις ιστοσελίδες σε desktop και κινητό;

Η μέτρηση της ταχύτητας μιας ιστοσελίδας πραγματοποιείται μέσω εργαλείων που αξιολογούν τον χρόνο φόρτωσης και την απόκριση σε διαφορετικές συσκευές. Ένα από τα πιο δημοφιλή εργαλεία είναι το Google PageSpeed Insights, το οποίο παρέχει ξεχωριστές αναλύσεις για desktop και κινητές συσκευές, βαθμολογώντας την ιστοσελίδα και προτείνοντας βελτιώσεις. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν το GTmetrix και το WebPageTest, που προσφέρουν λεπτομερή ανάλυση της ταχύτητας φόρτωσης, του χρόνου απόκρισης και της βελτιστοποίησης εικόνων. Στις κινητές συσκευές, η ταχύτητα επηρεάζεται περισσότερο από παράγοντες όπως η ανάλυση της οθόνης και το δίκτυο, κάνοντας τις βελτιώσεις ακόμη πιο σημαντικές για τη διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας χρήστη σε όλες τις πλατφόρμες.

Όταν ελέγχεται η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας πρέπει να λαμβάνονται υπόψην οι παρακάτω μετρήσεις απόδοσης ιστοσελίδας.

Πλήρης φόρτωση σελίδας (Total Load Time)

Ιδανικά, η σελίδα θα πρέπει να φορτώνει πλήρως σε 2-3 δευτερόλεπτα. Έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες τείνουν να εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα αν καθυστερήσει πάνω από 3 δευτερόλεπτα.

First Contentful Paint (FCP)

Αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να εμφανιστεί το πρώτο ορατό στοιχείο της σελίδας. Το FCP θα πρέπει να είναι κάτω από 1,8 δευτερόλεπτα για μια καλή εμπειρία χρήστη.

Largest Contentful Paint (LCP)

Ο χρόνος που απαιτείται για να εμφανιστεί το μεγαλύτερο ορατό στοιχείο (συνήθως μια εικόνα ή ένα μεγάλο κείμενο) θα πρέπει να είναι κάτω από 2,5 δευτερόλεπτα.

Time to Interactive (TTI)

Ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι η σελίδα να είναι πλήρως λειτουργική και διαδραστική πρέπει να είναι κάτω από 5 δευτερόλεπτα.

Γιατί μπορεί μια ιστοσελίδα να είναι αργή;

Πολλοί παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν την ταχύτητα μιας ιστοσελίδας. Μερικοί από αυτούς είναι οι εικόνες υψηλής ανάλυσης και το μη βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, όπως επίσης και τα εξωτερικά scripts, όπως διαφημίσεις ή analytics, και πολυάριθμα plugins σε πλατφόρμες CMS. Μέσα από εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights, το GTmetrix και το WebPageTest είναι εφικτός ο εντοπισμός των προβλημάτων που επηρεάζουν την γρήγορη ταχύτητα.

Πώς βελτιώνεται η ταχύτητα της ιστοσελίδας;

Για να βελτιωθεί η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας, να πραγματοποιηθεί δηλαδή το speed optimization, είναι απαραίτητο να γίνουν μερικές αλλαγές.

Συμπίεση και Βελτιστοποίηση Εικόνων

Χρησιμοποιείστε εργαλεία συμπίεσης εικόνων, όπως τα TinyPNG ή JPEG Optimizer, για να μειώσετε το μέγεθος των εικόνων χωρίς να χάσετε την ποιότητά τους. Επιλέξτε οι εικόνες σας να είναι σε μορφή WebP που είναι ελαφρύτερες και πιο φιλικές για τις μηχανές αναζήτησης.

Μειώστε τον όγκο των αρχείων HTML, CSS, JS

Η μείωση του όγκου των αρχείων HTML, CSS και JavaScript (γνωστή και ως minification) είναι μια σημαντική τεχνική βελτιστοποίησης που συμβάλλει στην ταχύτερη φόρτωση μιας ιστοσελίδας. Μπορείτε να μειώσετε τον όγκο αυτών των αρχείων αφαιρώντας τα κενά διαστήματα, νέες γραμμές και σχόλια που κάνουν τον κώδικα πιο ευανάγνωστο για τον προγραμματιστή αλλά προσθέτουν περιττό βάρος. Η αφαίρεσή τους βοηθάει στη μείωση του μεγέθους των αρχείων.

Μπορείτε επίσης να συγχωνεύσετε πολλά αρχεία CSS ή JavaScript σε ένα μόνο αρχείο για να μειωθεί ο αριθμός των αιτημάτων προς τον server, βελτιώνοντας την ταχύτητα φόρτωσης.

Υπάρχουν εργαλεία και plugins που αυτοματοποιούν τη διαδικασία minification, όπως το CSSNano και το CleanCSS, για CSS και το UglifyJS, για JavaScript, για την πιο εύκολη εξυπηρέτηση σας.


ταχύτητα ιστοσελίδα σημασία SEO search engine optimization εμπειρία χρήστη

Σχετικά άρθρα

Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization (SEO)

Το SEO αναφέρεται σε μια σειρά διαδικασιών που αποσκοπούν στο να βελτιστοποιήσουν την προβολή μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Διαβάστε το άρθρο