Influencer Marketing: Είναι η Κατάλληλη Στρατηγική για την Επιχείρησή σας; Πλεονεκτήματα & Τρόποι Συνεργασίας
6 min read
Λίγα λεπτά scrolling στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αρκετά για να δείτε stories, reels, TikTok videos και posts από influencers που διαφημίζουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους και το κύρος τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Η πρακτική αυτή ονομάζεται influencer marketing και τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει τον χώρο του ψηφιακού marketing και όχι αδίκως.
Μπορεί ο όρος “influencer marketing” να είναι νέος, ωστόσο η πρακτική αυτή δεν είναι νέα, με τους ανθρώπους να επηρεάζονται εδώ και χρόνια από διάσημους ανθρώπους στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα αγοράσουν και θα χρησιμοποιήσουν. Η καθημερινή χρήση των ψηφιακών πλατφορμών όλο και αυξάνεται, δημιουργώντας μια μοναδική ευκαιρία στις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα μέσα που τους δίνονται συμπεριλαμβανομένων και των influencer, ελπίζοντας να μεγαλώσουν το awareness για την εταιρεία τους, καθώς και το ROI.
Είναι όμως ο τρόπος αυτός ο κατάλληλος για την επιχείρηση σας; Και αν ναι, πώς θα το πράξετε με επιτυχία;
Τι είναι το influencer marketing;
Το influencer marketing είναι μια μορφή marketing που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συνεργάζονται με άτομα με αυξημένους followers, και κατ’ επέκταση δημοτικότητα, παρουσία και επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους.
Η συνεργασία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει την δημιουργία κάποιων stories, posts ή videos στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το Tiktok ή το YouTube.
Τα τελευταία χρόνια οι έρευνες θέλουν το influencer marketing να αναδεικνύεται ως μια από τις πιο σημαντικές στρατηγικές του ψηφιακού marketing, ενισχύοντας σημαντικά την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, τη δέσμευση των καταναλωτών και τις αποφάσεις αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα η αγορά του influencer marketing από το 2019 έως το 2021 υπερδιπλασιάστηκε καθώς η αξία της από τα 6,5 δισ. δολάρια έφτασε στα 13,8 δισ. Επίσης οι έρευνες θέλουν τους τόσο τους mega influencers όσο και τους micro influencers, οι οποίοι έχουν μικρότερο αλλά πιο αφοσιωμένο κοινό, να μπορούν να οδηγήσουν σε επιτυχία τις marketing καμπάνιες. Ενδιαφέρον δείχνει το γεγονός ότι οι micro-influencers, τείνουν να έχουν υψηλότερο επίπεδο αλληλεπίδρασης με το κοινό τους, γεγονός που τους καθιστά αποτελεσματικούς για συγκεκριμένες καμπάνιες.
Γιατί αξίζει να κάνετε influencer marketing;
Αν αναρωτιέστε για ποιο λόγο να επενδύσετε σε influencer marketing πρέπει πρώτα να σκεφτείτε μερικού παράγοντες.
- Αν οι influencers “ευθυγραμμίζονται” με το κοινό σας και τις πλατφόρμες που αυτό χρησιμοποιεί.
- Αν η επιχείρηση σας εμπίπτει με τους influencers.
- Αν μπορείτε οικονομικά να υποστηρίξετε το influencer marketing.
Μια αναφορά του 2023, του Influencer Marketing Hub δηλώνει ότι το το Instagram είναι πιο πετυχημένο για influencer marketing στις γυναίκες χρήστες μεταξύ 25 και 34 ετών (millennials), ενώ το TikTok έχει μεγαλύτερη απήχηση στις γυναίκες 24 ετών και κάτω (Gen Z). Το YouTube ήταν καλύτερο για τους άνδρες, ιδίως τους millennials, καθώς αποτελούν σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των θεατών του YouTube. Εάν το δημογραφικό κοινό της επιχείρησής σας εμπίπτει σε μία από αυτές τις κατηγορίες, μπορείτε να δοκιμάσετε να πειραματιστείτε.
Γιατί όμως να το κάνετε; Τα τρία βασικά πλεονεκτήματα του influencer marketing είναι τα εξής:
Ενισχύεται η εμπιστοσύνη στην επιχείρησή σας
Οι influencers έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των followers τους και έτσι οι συστάσεις που κάνουν θεωρούνται αυθεντικές, χαρίζοντας αξιοπιστία και εμπιστοσύνη ανάμεσα σε μια επιχείρηση και τους δυνητικούς πελάτες.
Μεγαλύτερη απήχηση
Αν οι επιχειρήσεις έχουν κάνει προσεκτική επιλογή των influencer με τους οποίους θα συνεργαστούν τότε μπορούν να προσεγγίσουν πιο στοχευμένα και επιτυχημένα το αγοραστικό κοινό τους, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό υψηλότερα επίπεδα αλληλεπίδρασης και επιτυχίας στις καμπάνιες τους.
Ενίσχυση του Social Proof (Κοινωνικής Απόδειξης)
Τα post των influencers λειτουργούν ως μια μορφή κοινωνικής απόδειξης, καθιστώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πιο θελκτικά.
Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική για influencer marketing;
Όταν αποφασίσετε αν το influencer marketing είναι κατάλληλο για την επιχείρησή σας ή όχι, ξεκινάει το διασκεδαστικό κομμάτι, η δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής influencer marketing και τα παρακάτω βήματα είναι ο κατάλληλος τρόπος για να το καταφέρετε:
Καθορίστε τον στόχο σας και το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε
Όπως με κάθε άλλη στρατηγική το πρώτο βήμα είναι να καθορίσετε τον στόχο σας. Ποιόν θέλετε να προσεγγίσετε; Τις περισσότερες φορές που μια επιχείρηση επιλέγει το influencer marketing, είναι για να τους γνωρίσει περισσότερος κόσμος.
Επόμενο ερώτημα είναι, ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης; Θέλετε απλά να κάνετε την επιχείρηση σας πιο αναγνωρίσιμη ή να αυξήσετε τις πωλήσεις σας; Ορίστε συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμους που θα μπορείτε να παρακολουθείτε.
Ερευνήστε τους influencers και βρείτε αυτόν που σας ταιριάζει
Πριν κάνετε βιαστικές κινήσεις και συνεργαστείτε με influencers που πιθανώς δεν ταιριάζουν στη δική σας επιχείρηση αφιερώστε χρόνο για να ερευνήσετε ποιος είναι κατάλληλος για εσάς. Ερευνήστε το κοινό τους, συνεργασίες που είχαν κάνει στο παρελθόν, τον τρόπο ζωής τους, τη δέσμευση που μπορούν να δημιουργήσουν με το κοινό τους καθώς και πόσα άτομα θα μπορέσετε να προσεγγίσετε.
Επικοινωνήστε με τους influencers
Οργανωθείτε και δημιουργήστε μια λίστα με τους influencers που ταιριάζουν με την επιχείρησή σας και τον προϋπολογισμό σας. Ακολουθήστε και παρατηρήστε το περιεχόμενό τους για λίγες ημέρες, αλληλεπιδρώντας οργανικά με likes ή σχόλια όταν χρειάζεται. Στη συνέχεια, όταν είστε έτοιμοι να ζητήσετε μια συνεργασία, στείλτε ένα άμεσο μήνυμα ή ένα email.
Συνεργαστείτε και δημιουργήστε περιεχόμενο
Μόλις προβείτε σε μια συμφωνία, ο influencer θα δημιουργήσει το δικό του περιεχόμενο γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Μπορεί να εξηγήσει τα οφέλη του ή τον τρόπο χρήσης του. Ενώ μπορείτε να συμφωνήσετε για ορισμένους τύπους περιεχομένου και να δώσετε μερικές κατευθυντήριες γραμμές, ο influencer έχει τον δημιουργικό έλεγχο της εκτέλεσης του βίντεο ή της ανάρτησης.
Παρακολουθείστε τα αποτελέσματα
Αφού ξεκινήσετε την καμπάνια αφιερώστε χρόνο για να παρακολουθήσετε την πορεία της συνεργασίας σας. Η πρώτη σας συνεργασία λειτουργεί πειραματικά για τις μελλοντικές. Μην ξεχάσετε να δώσετε οδηγία στους influencers να συμπεριλάβουν UTMs, τα οποία θα σας δείχνουν πόσοι χρήστες προέρχονται από αυτή τη συνεργασία.
Η καμπάνια θα πρέπει να μετράται με βάση κάτι περισσότερο από το engagement στα posts. Οι τόνοι των likes και των σχολίων δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε μετατροπές πωλήσεων, αλλά μπορούν να θεωρηθούν ως ενίσχυση του awareness.
Η προσεκτική παρακολούθηση θα σας κατανοήσετε αν ήταν επιτυχημένη η συνεργασία σας, αν ένα προϊόν παρουσιάστηκε καλύτερα από κάποιο άλλο, αν κάποια πλατφόρμα απέδωσε καλύτερη καθώς και πόσο engagement και πωλήσεις επιτύχατε!
Tips για μια επιτυχημένη συνεργασία με influencers
Αν φτάσατε εώς εδώ ήρθε η ώρα να μάθετε μερικά μικρά tips για να δείτε μεγαλύτερη επιτυχία από τη συνεργασία σας με influencers.
- Συνεργαστείτε με influencers που έχουν κοινό όραμα με την επιχείρηση σας.
- Μην εστιάζετε στον αριθμό των ακολούθων, αντ’αυτού πρέπει να σας απασχολεί περισσότερο να έχουν μια στενή σχέση με τους ακόλουθούς τους.
- Δημιουργείστε επίσημο γραπτό συμβόλαιο για να υπάρχουν ξεκάθαροι όροι.
- Κάνετε πολύ καλή έρευνα.
- Αφιερώστε χρόνο για να εξετάσετε τι δημοσιεύουν και να αξιολογήσετε τις συνεργασίες που είχαν στο παρελθόν.
- Προτιμήστε το αυθεντικό περιεχόμενο που θα αφήνει τους influencer να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά.